Κινέζικοι σκελετοί carbon αξίζει το ρίσκο;

Κινέζικοι σκελετοί carbon αξίζει το ρίσκο;

Ένα ερώτημα που περνά μέσα από το μυαλό του κάθε ποδηλάτη βλέποντας μια διαφήμιση στα κινέζικα διαδικτυακά καταστήματα, αξίζει όμως το ρίσκο?

Πρώτα από όλα ας ξεχωρίσουμε την έννοια κινέζικο ή κινεζιά,κινέζικο λέμε κάτι που έχει κατασκευαστεί στην κίνα και πολλά από αυτά είναι επώνυμα και εξαιρετικής ποιότητας, όπως η GIANT η οποία όχι μόνο κατασκευάζει τα προϊόντα της στην κίνα αλλά είναι και κινέζικη εταιρεία υψηλής ποιότητας με διακρίσεις σε διεθνείς αγώνες και βραβεία στην ποιότητα κατασκευής, από την άλλη έχουμε τις ‘’κινεζιές’’ τα οποία είναι προϊόντα αμφιβόλου ποιότητας κατασκευάζονται από άγνωστες βιοτεχνίες με άγνωστες προδιαγραφές και άγνωστες συνθήκες, άρα το αποτέλεσμα και η ποιότητα παραμένουν άγνωστα. Μερικές κινεζιές είναι ακόμα χειρότερες καθώς για να τραβήξουν πελάτες τα κάνουν να μοιάζουν σε σχέδιο αλλά και σε χρώματα με ακριβά επώνυμα ποδήλατα άρα μιλάμε και για απάτη.

Ένα chinarello που έτυχε να δω κόστισε μαζί με τα έξοδα εισαγωγής όσο ένα επώνυμο (αλλά όχι hi end) σκελετό, και είχε και ένα σωρό προβλήματα, για ποιο λόγο να κινδυνεύεις σε μια κατηφόρα με 70 χλμ/ω ή να κινδυνεύουν οι συναθλητές σου σε ένα γκρουπ για να να λες ότι έχει pinarello ? Τα συμπεράσματα δικά σας…..

Τώρα πως όμως καταφέρνει μία μικρή βιοτεχνία στην κίνα να κατασκευάζει έναν σκελετό που μοιάζει τόσο πολύ με τον πρωτότυπο σε τιμή πολύ χαμηλότερη ? ο λόγος είναι προφανής, οι μεγάλες εταιρείες έχουν τομείς έρευνας και ανάπτυξης των προϊόντων τους (R&D) πράγμα που σημαίνει πως το κόστος είναι υψηλό καθώς απασχολούν εξειδικευμένο προσωπικό που ερευνά την αντοχή σε διάφορες συνθήκες, το πλέξιμο και την ποιότητα του ανθρακονήματος καθώς και προβαίνουν σας ατελείωτες ώρες καταπόνησης των προϊόντων τους αλλά και σε crash test, επίσης χρηματοδοτούν την προώθηση με διαφημίσεις, χορηγίες σε αγώνες (που επίσης κοστίζει) και τέλος έχουν ένα τεράστιο δίκτυο διανομής, ζημιές στη μεταφορά και έξοδα αντικατάστασης σε περιπτώσεις αστοχίας υλικού κλπ.

Επίσης όλες οι κατασκευάστριες σε Ευρώπη και Αμερική κλπ είναι υποχρεωμένες να διατηρούν υψηλά στάνταρ στην παραγωγή ακόμα και αν παράγουν σε τρίτες χώρες και για αυτό ελέγχονται, αυτό κοστίζει ακριβά, πολύ ακριβά, επίσης οι εταιρείες αυτές φορολογούνται φίλοι μου, όπως όλοι μας, οι κινεζιές όχι…..

Φτάνουμε λοιπόν την στιγμή της απόφασης και πρέπει να ‘’ζυγίσουμε’’ τα πλεονεκτήματα με τα μειονεκτήματα…..
Σίγουρα σε κανένα δεν αρέσει να αγοράζει ακριβά και σε όλους αρέσει η φίρμα, ας κάνουμε λοιπόν ένα παραλληλισμό πως αγοράζουμε ένα αυτοκίνητο με το οποίο θα μεταφέρουμε εμάς και την οικογένεια μας, θα αγοράζαμε ένα πιστοποιημένο από Ευρώπη, Ιαπωνία, Κορέα κλπ ? Ή μια κινεζιά? Δεν θα προτιμούσαμε ένα πιστοποιημένο ώστε να έχουμε ασφάλεια και εγγύηση ακόμα και αν ήταν ένα φθηνότερο μοντέλο της ίδιας όμως εταιρείας

“Οι επώνυμοι κατασκευαστές έχουν συνήθως το δικό τους καλούπι, ένα εξειδικευμένο εργαλείο που εγγυάται την ποιότητα στην κατασκευή, το κόστος τους καλουπιού επίσης είναι ακριβό άρα έχουμε και ακριβή παραγωγή.

Άλλος ένας παράγοντας είναι η εγγύηση, ακόμα και αν πολλοί κινέζοι προσπαθούν να μας πείσουν για αντικατάσταση όλοι μας γνωρίζουμε πως σε περίπτωση αστοχίας δεν πρόκειται να γίνει αυτό και αν παρατηρήσουμε αυτά τα μαγαζιά ‘’κλείνουν και ξανανοίγουν’’ για να διαγράφονται οι κακές κριτικές.

Η ΣΚΟΤΕΙΝΗ ΠΛΕΥΡΑ
Με όλα αυτά και με τον φόβο κάποιου ατυχήματος η αξιοπιστία των φθηνότερων κινεζικών πλαισίων αμφισβητείται και μόνο οι θαρραλέοι θα το τολμήσουν, ειδικά υπό το φως μιας σειράς ατυχημάτων που κατά καιρούς βλέπουμε στο διαδίκτυο.

Η ΑΠΟΨΗ ΜΑΣ
Αν οπωσδήποτε θέλετε ένα πλαίσιο carbon και δεν διαθέτετε τα χρήματα κάντε το αλλά όχι σε ανώνυμους πωλητές αλλά μέσω μιας εξειδικευμένης εταιρείας και όχι μέσω κάποιας πλατφόρμας που ο οποιοσδήποτε πουλάει το οτιδήποτε και σε κάθε περίπτωση όχι σε fake η απομιμήσεις γιατί είναι απάτη.

Σχετικά άρθρα