Clinchers VS Tubulars VS Tubeless : Μια επική μάχη στο δρόμο

Clinchers VS Tubulars VS Tubeless : Μια επική μάχη στο δρόμο

Στην ποδηλασία υψηλών επιδόσεων επικρατούσε πάντα η διαμάχη μεταξύ Tubulars και Clinchers.
Πριν προχωρήσουμε σε οποιαδήποτε σύγκριση θα πρέπει να περιγράψουμε τους δύο αυτούς τύπους ελαστικών.

  • TUBULAR ελαστικό: πρόκειται για το ελαστικό, το οποίο είναι ραμμένο περιμετρικά, περικλείει ένα εσωτερικό σωλήνα και κολλάει πάνω σε TUBULAR στεφάνι.


  • CLINCHERS ελαστικό: πρόκειται για μια πολύ παραδοσιακή και ίσως αρχαϊκή πλέον μέθοδο με την οποία είμαστε όλοι πολύ πιο εξοικειωμένοι. Στην περίπτωση αυτή το ελαστικό μένει στη θέση του, πιέζοντας το αγκιστρωμένο χείλος του ελαστικού στο χείλος του στεφανιού.

Η ερώτηση που γεννάται είναι αν πραγματικά χρειαζόμαστε τις σαμπρέλες (είτε εσωτερικές είτε εξωτερικές), δεδομένου ότι σήμερα σχεδόν όλοι οι επαγγελματίες χρησιμοποιούν Tubeless.

  • TUBELESS ελαστικό: η διαφορά που έχει από ένα clincher ελαστικό είναι ότι δεν περιλαμβάνει σαμπρέλα. Έχει ελαφρώς παχύτερα πλαϊνά και προστίθεται λίγο στεγανοποιητικό υγρό, το οποίο κρατά όλο το σύνολο αεροστεγές.

Ας προσπαθήσουμε να απαντήσουμε στην παραπάνω ερώτηση με ένα μικρό πείραμα:

Έχουμε στην διάθεσή μας ζεύγη πανομοιότυπων τροχών SLG της Reynolds, καθώς και την εμπειρία καταξιωμένων αθλητών.

Οι διαφορές
Ας ασχοληθούμε πρώτα με το βάρος: σε αυτήν την περίπτωση οι TUBULAR τροχοί μας είναι 1365 γραμμάρια σε σύγκριση με τους CLINCHER 1465 γραμμάρια. Τι συμβαίνει όμως όταν προσθέσουμε ελαστικά? Το ελαστικό TUBULAR είναι περίπου 50 γραμμάρια βαρύτερο από το CLINCHER αλλά να θυμάστε ότι έχει ήδη σαμπρέλα στο εσωτερικό του, οπότε είναι τελικά ελαφρύτερο. Το TUBELESS ελαστικό έχει παρόμοιο βάρος με το CLINCHER οπότε σε αυτή την περίπτωση δεν υπάρχει ποινή βάρους για το TUBELESS γι αυτό και βρίσκεται στην κορυφή. Αυτός είναι και ένας από τους λόγους που οι επαγγελματίες χρησιμοποιούν TUBELESS. Η αίσθηση όμως στον δρόμο είναι ίσως το πιο σημαντικό πράγμα από όλα.
Ας πάρουμε λοιπόν τα ποδήλατά μας για να δοκιμάσουμε τα λάστιχα στο δρόμο με την βοήθεια και την εμπειρία των αθλητών μας.


TUBULAR ελαστικά

Αγαπώ ιδιαίτερα ένα καλό TUBULAR ελαστικό αν και ακούγεται έντονα πια ότι δεν το χρειαζόμαστε στον αγώνα. Προσωπικά πιστεύω ότι αυτό που μετράει περισσότερο δεν είναι το βάρος αποκλειστικά αλλά η αίσθηση που έχει ένα ελαστικό TUBULAR στο δρόμο. Έχει πολύ ομαλή κύληση αν και το έως τώρα πλεονέκτημα ότι μπορώ να το φουσκώσω έως και 180 psi θεωρείται πλέον ως μειονέκτημα γιατί τα ελαστικά TUBULAR κυλούν καλύτερα με μια ελαφριά πίεση, αλλά ακόμη και με αυτά που τα φτάνω μέχρι 100 psi αισθάνομαι τεράστια διαφορά, αισθάνομαι σαν να πετάω

CLINCHER ελαστικά

Εδώ θα πρέπει να αναγνωρίσουμε το πλεονέκτημα που έχουν τα CLINCHER ελαστικά λόγω της τεράστιας γκάμας τροχών. Σε ότι αφορά τους αγώνες, σαφέστατα είναι σημαντική η εξοικονόμηση 200 γραμμαρίων αλλά στην πραγματικότητα η κόλληση των ελαστικών είναι χρονοβόρα διαδικασία καθώς και αν πάθει ζημιά το TUBULAR ελαστικό σας είναι αρκετά πιο ακριβό να το αντικαταστήσετε σε αντίθεση με το CLINCHER. Η προσωπική μου άποψη είναι ότι ένα καλό CLINCHER ελαστικό με σαμπρέλα από λάτεξ και ένα ωραίο σετ από τροχούς carbon είναι εξίσου καλό. Είμαι απόλυτα βέβαιος ότι δεν θα μπορούσα να περιγράψω τη διαφορά ακόμα και αν τα έφτανα σε ακραίες συνθήκες στο δρόμο.

TUBELESS ελαστικά

Η εμφάνισή τους έμοιαζε λίγο αδιάφορη στην ποδηλασία δρόμου. Δοκίμασα αυτά τα ελαστικά σε carbon τροχούς και όντως δίνουν λίγο διαφορετική αίσθηση αλλά έχουν εκπληκτική αντίσταση στη διάτρηση. Αν λοιπόν θεωρούμε σημαντικό το βάρος (ελαστικό + σαμπρέλα) αλλά και να μην σκάει το ελαστικό μας με τα μικροτρυπήματα, τότε το TUBELESS ελαστικό είναι η επιλογή μας. Ως εκ τούτου, εξαλείφοντας τρυπήματα αφού το στεγανωτικό γεμίζει μικρές τρύπες, είναι γεγονός ότι η ποιότητα ποδηλασίας είναι σημαντικά καλύτερη. Δεν είμαι απόλυτα βέβαιος ότι είναι στο ίδιο επίπεδο με τα ελαστικά με σαμπρέλα (εσωτερική ή εξωτερική) που ακόμα είναι το χρυσό πρότυπο αλλά νομίζω ότι είναι ένα ελαστικό για το οποίο δεν έχεις κανένα άγχος και δεν προκαλεί κανένα χάος(κόλες σαμπρέλες κλπ).

Συμπέρασμα

Εάν δεν κάνετε cyclo-cross και διαθέτετε ένα gravel, all road, endurance ποδήλατο ή απλά ένα κανονικό ποδήλατο δρόμου τότε ένα φαρδύτερο και φθηνότερο ελαστικό με σαμπρέλα θα σας κάνει την ζωή πιο εύκολη. Όμως τα TUBELESS ελαστικά ήρθαν για να μείνουν και να μπουν στην καθημερινότητά μας καθώς συνεχίζουν να γίνονται όλο και πιο δημοφιλή. Σημαντικό ρόλο παίζει σίγουρα και ο τροχός που θα διαλέξετε αλλά για αγωνιστική χρήση θα προτιμούσα ελαστικά τύπου TUBELESS για τους λόγους που προανέφερα.

Σχετικά άρθρα